Multaterapia on niin parasta!


 
Olen näissä asioissa ihan liian hätäinen ja niin pihalla, kuin olla ja voi! Silti rakastan istuttaa siemeniä ja täyttää kylvöillä ikkunalaudat ja kirjahyllyn päälliset. 

Naurahdin tänään ääneen, kun luin yhden pussin kyljestä, että siemenen itämiseen voi mennä 3-4 viikkoa! Olen luultavasti useamman kerran kyllästynyt odottamiseen ja kipannut siemen raukat johonkin multapussin syövereihin, tai biojäteastiaan, kun en ukonut niistä enää mitään tulevan. 

Ostan siemeniä tietäen salaa, ettei niistä mun käsissä mitään korjuukelpoista luultavasti saa aikaiseksi, mutta silti joku vimma saa laittamaan kädet multaan vuosi vuoden perään. 

Välillä tulee riivittyä ostopaprikoiden simeniä talteen ja lapset tökkii keväisin multiin kaikki omenan siemenestä lähtien. 

Viime vuonna sain valtavaa mielihyvää jo siitä, että sitruunamelissan kasvatus onnistui.... Tosin kyllä sekin lopulta kuoli, kun unohdin kastella. 

Vaikka olen kasvatusasioissa näin huithapeli, niin oon miettiny pidemmän aikaa, et oisko bokashi wörtti?! Onko teillä jo sellainen ja sopisiko se pieneen kerrostalokotiimme? 

No.... joko te ootte pistäny siemeniä multiin? 

- Riina 


Kommentit

Suositut tekstit