VAATEKAAPPI, JOKA TUKEE ARKEA


Suurin osa elämästämme on arkea, Silti kaappimme saattavat tulvia vaatteita, jotka ei todellakaan tue elämäntapaamme. 

Kun lopetin huolehtimasta, mitä muut ajattelee asuvalinnoistani, vaatekaappini alkoi pikku hiljaa rakentua unelmien vaatekaapiksi. Rakastin mustaa, mutta aiemmin olin yrittänyt väkisin ujuttaa kaappiini lisää värejä. Kun lopulta tajusin mustan olevan voimavärini, vaatteet rupesivat tuntumaan ennen kaikkea suojalta. 

Lopetin käyttämästä rintaliivejä vain sen takia, että olin nainen. Olen aika pienirintainen, enkä tarvitse niille erityisemmin tukea edes urheilessa. En lopulta nähnyt mitään järkeä siinä, että puin joka päivä päälleni vaatekappaleen, jolle ei ollut mun kohdalla mitään funktiota. Rintaliivit oli mulle vain koriste. 

Vihasin vaatekaupoissa käyntiä, sillä ostin usein liian hätäisesti vaatteita, jotka huomasin kotona olevan jotain ihan muuta, mitä olin kaupassa kuvitellut. Otin lopulta käyttöön kolmenkymmenen päivän harkintalistan ja kaikki muuttui! Vaatekaappini alkoi pikku hiljaa koostua vain vaatteista, joita oikeasti halusin, käytin ja tarvitsin, eikä hetken mielijoteista, jotka jäisi kaapinperälle pyörimään. 

Tiedän, että monet rakastaa vaatteita, mutta oli hyvä myös huomata, että mulle vaatteet ovat ennen kaikkea mukavuuden lisääjiä. Vaatteiden tärkein ominaisuus oli mulle on se, että ne tuntuu hyvältä päällä. Mielummin puen pieruverkkarit, kuin juhlamekon. 

Niin... Mulle täydellinen vaatekaappi on täynnä mahdollisimman mukavalta tuntuvia vaatteita, mutta tiedän, että jollekin muulle enemmän iloa tuottaa täydellinen kotelomekko, tai hyvin istuva bleiseri. Se on niin yksilöllistä!

Millainen on sun arkea tukeva vaatekaappi? 

- Riina 


Kommentit

Suositut tekstit